Onko vanhan taulun kehyksen sinetöinti ollut joskus yleinen tapa? Miksi kehyksiä sinetöitiin? Ajattelin entisöidä kehyksen ja käyttää sitä toisen maalauksen…

Kysytty

Onko vanhan taulun kehyksen sinetöinti ollut joskus yleinen tapa? Miksi kehyksiä sinetöitiin? Ajattelin entisöidä kehyksen ja käyttää sitä toisen maalauksen kehystämiseen, mutta mietin pitäisikö vanha maalaus säilyttää. Voiko kehyksessä oleva sinetti kertoa alkuperäinen maalauksen arvosta?

Vastaus

Vastattu

Suomen kansallismuseosta neuvottiin lähettämään taulusta valokuva johonkin huutokauppakamariin sinetin merkityksen arviointia varten. Sinetti voi liittyä taulun historiaan tai kertoa kehyksen historiasta.

Suomen kansallismuseolla on oma Kysy museolta -palvelu osoitteessa https://www.kansallismuseo.fi/fi/kokoelmat/kysy-musolta