Onko Tyko Brahen itsensä kirjoittamia muistiinpanoja tai muita kirjoituksia suomennettu. Jos on, mistä (kirjasta, lehdestä) ne löytyvät? En ole varma onko…

Kysytty

Onko Tyko Brahen itsensä kirjoittamia muistiinpanoja tai muita kirjoituksia suomennettu. Jos on, mistä (kirjasta, lehdestä) ne löytyvät? En ole varma onko mitään kirjoituksia edes säilynyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tyko Brahen kirjoituksia on säilynyt, latinan kielellä. Käännöksiä Brahen kirjoituksista on Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmissa yksi ruotsiksi,
Brahe, Tycho, Ur Tycho Brahes brevväxling / från latinet av Wilhelm Norlind. Lund , 1926 . Lisäksi teoksessa
Cardozo, Benjamin Nathan, Selected writings of Benjamin Nathan Cardozo : The choice of Tycho Brahe / edited by Margaret E. Hall. New York (N.Y.) : Fallon , 1947 lienee Brahen tekstiä. Nämä teokset löytyvät siis Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmista. Sinun kannattaa käydä siellä ja kysyä myös apua neuvonnasta. Jos Brahen teoksia mahdollisesti olisi suomennettuna esim. valikoimateoksissa, joiden sisältöä ei vielä olisi erikseen ole luetteloituna, tai Tycho Brahea käsittelevissä teoksissa, siellä varmasti osataan auttaa.

Helsingin yliopiston kirjasto:
http://www.lib.helsinki.fi/
PL 15 (Unioninkatu 36)
00014 HELSINGIN YLIOPISTO
puh. (09) 191 23196
fax (09) 191 22719
HYK-palvelu@helsinki.fi
Avoinna:
ma-pe 9-20
la 9-16, su suljettu
Helka-tietokanta
https://helka.linneanet.fi/
Hakusana: Brahe Tycho