Onko tutkittu Z. Topeliuksen ja Kyösti Vilkunan teosten "Välskärin kertomukset" ja "Tapani Löfingin seikkailut" välistä yhteyttä? Vaikuttaisi melkein siltä…

Kysytty

Onko tutkittu Z. Topeliuksen ja Kyösti Vilkunan teosten "Välskärin kertomukset" ja "Tapani Löfingin seikkailut" välistä yhteyttä? Vaikuttaisi melkein siltä kuin Vlkuna olisi saanut aiheita Topeliuselta.

Vastaus

Vastattu

Vilkunan Tapani Löfvingin seikkailut perustuu Löfvingin omaan päiväkirjaan. Ei tietenkään ole mahdotonta, että Vilkuna olisi saanut joitain vaikutteita myös Topeliukselta, mitään tietoa asiasta ei kuitenkaan löytynyt.