Onko Turun kirjastoissa kasettikirjoja myös kuuleville? Missä ja kuinka paljon, ja onko niistä jonkinlaista luetteloa netissä?

Kysytty

Onko Turun kirjastoissa kasettikirjoja myös kuuleville? Missä ja kuinka paljon, ja onko niistä jonkinlaista luetteloa netissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjastossa on yli 3000 äänikirjaa, joista n. kolmannes on pääkirjaston kokoelmissa. Äänikirjoja voivat lainata kaikki kirjaston asiakkaat. Suurin osa äänikirjoista on erikielisiä romaaneja, mutta myös esim. kirjailijahaastatteluja löytyy. Sen sijaan tenttikirjoja tai taide- ja kulttuurihistoriaa käsitteleviä äänikirjoja ei löydy. Aineistorekisteristä voi hakea äänikirjoja aineistolajin mukaan ("tarkka haku" ja ainestolaji "äänikirjat"). Pääkirjastossa on myös erillinen kansio äänikirjoista, jotka löytyvät pääkirjaston kokoelmista.