Onko tietoa siitä, missä vaiheessa Mauno Koiviston hautajaisissa ruumisauto saapui tuomiokirkon luo odottamaan? Varmastikin jo ennen Narvan marssia, mutta…

Kysytty

Onko tietoa siitä, missä vaiheessa Mauno Koiviston hautajaisissa ruumisauto saapui tuomiokirkon luo odottamaan? Varmastikin jo ennen Narvan marssia, mutta kuinka kauan ennen sitä? Ja onko tästä olemassa mitään yleistä käytäntöä, että missä vaiheessa ruumisauto saapuu odottamaan vainajan kuljettamista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oikea paikka kysyä tätä on varmaankin Valtioneuvoston kanslia, yhteystiedot täällä https://vnk.fi/valtiolliset-hautajaiset. Siihen, millon ruumisauto saapuu odottamaan vainajan kuljetusta siunaustilaisuudesta vaikuttaa varmaankin mm. se, koska vainaja kuljetetaan tilaan, jossa hänet siunataan. Hautaustoimistoista varmaankin osataan kertoa, jos heillä on jotain tapoja, mutta mitään virallisia määräyksiä koskien kaikkia hautajaisia ei liene. Hautaustoimistojen yhteystietoja löytyy verkosta ja voisit tiedustella asiaa esim. Hautaustoimistojen liitosta  http://www.hautaustoimistojenliitto.fi/liiton-toiminta .