Onko tietoa seuraavan tekstin alkuperästä: "Rakensit minulle laivan vahvimmasta puusta.."

Kysytty

Onko tietoa seuraavan tekstin alkuperästä:

"Rakensit minulle laivan vahvimmasta puusta,
ompelit purjeet kestävimmistä kankaista,
annoit matkaan parhaan kompassin.
Mutta elämän myrskyjä et mitenkään voinut estää."

Tämä löytyy monelta sivustolta, kun etsii äitienpäivärunoja, mutta kirjoittajaa ei mainita missään.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en onnistunut löytämään tämän tekstin kirjoittajaa. Välitin kysymyksen edelleen kirjastojen väliselle postituslistalle, ja jos vastaus löytyy sitä kautta, palaan asiaan.