Onko tervasampoon tervan ideana vain tuoksu, vai vaikuttaako se jotenkin erityisesti hiuksiin?

Kysytty

Onko tervasampoon tervan ideana vain tuoksu, vai vaikuttaako se jotenkin erityisesti hiuksiin?

Vastaus

Vastattu

Tervan käyttö kosmetiikassa perustuu suurimmaksi osaksi tuoksuun. Elina Karjalainen tiivistää Sauna suomalaisten kauneuden- ja terveydenhoidossa -opinnäytetyössään, että tervan raaka-aineet ovat useimmiten vain haihtuvia eli eteerisiä öljyjä.

Tervashampoon ainesosana käytetään yleensä puutervaa.

Linkki Karjalaisen tutkimukseen: Microsoft Word - OpinnaytetyoKarjalainen1.doc (theseus.fi)