Onko tätä pätkää Nabokovilta suomeksi: Englanniksi näin: Imagine me; I shall not exist if you do not imagine me. Saksaksi nöin: Stelle dir mich vor; ich werde…

Kysytty

Onko tätä pätkää Nabokovilta suomeksi:

Englanniksi näin:
Imagine me; I shall not exist if you do not imagine me.

Saksaksi nöin: Stelle dir mich vor; ich werde nicht existieren,
wenn du mich dir nicht vorstellst.

Kääntäjä, teos?

Vastaus

Vastattu

Kyseinen Nabokov-sitaatti on peräisin Lolitasta, luvusta 29. Eila Pennasen ja Juhani Jaskarin suomennoksessa se kuuluu seuraavasti: "Kuvitelkaa minua; en ole olemassa, jos ette kuvittele minua; -- "