Onko Tapani Kansalla hänen itsensä sanoittamia lauluja? Muistan kuulleeni kauniin rakkauslaulun jonka hän olisi itse sanoittanut.

Kysytty

Onko Tapani Kansalla hänen itsensä sanoittamia lauluja?
Muistan kuulleeni kauniin rakkauslaulun jonka hän olisi itse sanoittanut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä, Tapani Kansa on sanoittanut useita lauluja, sekä alkuperäisiä että käännöskappaleita. Tein sinulle haun Tapani Kansasta sanoittajana Yle Arkiston Fono-tietokantaan. Tarkat tiedot laulusta näet napsauttamalla sen nimeä. Fono listaa kappaleista muidenkin esittäjien versiot, joten voit halutessasi napsauttaa Esittäjä-saraketta, jotta tulokset järjestyvät esittäjien mukaan. Tai voit hakea kappaleiden nimillä Helmetistä tai suoratoistopalveluista ja isoon osaan on jo Spotify-linkki Fonossa. Kysy omasta kirjastostasi lisäapua tarvittaessa.

Voit myös tehdä sanoittajahaun Fennossa, jossa on tiedot Suomen Äänitearkiston levyistä vuosilta 1901-1999. Eli uudempia kappaleita sieltä ei löydy. Valitse sivulla Rajaus-kohdasta sanoittaja ja kirjoita hakukenttään Kansa Tapani: fenno.musiikkiarkisto.fi