Onko täällä sellaisia kirjoja, joissa käsitellään omaa hevosta? Ja myös sellainen, jossa ex-ravuria koulutetaan laukkaamaan?

Kysytty

Onko täällä sellaisia kirjoja, joissa käsitellään omaa hevosta? Ja myös sellainen, jossa ex-ravuria koulutetaan laukkaamaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoissa on paljon hevosen hoitoa ja koulutusta käsitteleviä kirjoja. Niitä löytyy sekä lasten- että aikuistenosastoilta. Esimerkiksi Soini Talaskiven Suomalaisessa hevoskirjassa kerrotaan mitä pitää ottaa huomioon, jos/kun aikoo hankkia hevosen. Siinä käsitellään laajasti hevosen ylläpitoon, hoitoon ja koulutukseen liittyviä asioita.

Laukan opettamista entiselle ravurille neuvotaan esimerkiksi kirjassa Hevosen käytös ja käyttäytyminen (toimittanut Virpi Nieminen). Sieltä löytyy luku Ravurista ratsuksi.