Onko Suomessa luetteloa kotimaisten taiteilijoiden kaikista teoksista? Erityisesti etsin luetteloa Tyko Sallisen kaikista teoksista, mutta luulisi että on joku…

Kysytty

Onko Suomessa luetteloa kotimaisten taiteilijoiden kaikista teoksista? Erityisesti etsin luetteloa Tyko Sallisen kaikista teoksista, mutta luulisi että on joku tietokanta johon on luetteloitu ainakin nimekkäimpien suomalaisten taiteilijoiden kaikki tunnetut teokset.

Vastaus

Vastattu

Suomalaisten taiteilijoiden teoksia löytyy esim. Valtion taidemuseon ylläpitämästä Kansallisgalleriasta Kansallisgalleria - Hae kokoelmista, mutta kaikki teokset sisältävää luetteloa ei tietääkseni ole olemassa. Tyko Sallisen teoksia saat etsittyä tekijähaulla.

Verkossa ylläpidettävästä Kuvataiteilijamatrikkelista Kuvataiteilijamatrikkeli – Suomen Taiteilijaseura löytyy tietoa nykytaiteilijoista sekä suomalaisen kuvataiteen merkittävistä henkilöistä. Tietokannasta voi etsiä taiteilijoita ja taideteoksia: mukana on myös tietoa Suomen taidehistorian keskeisistä kuvataiteilijoista. Taiteilijoiden esittelysivut sisältävät tietoa kuvataiteilijoiden työskentelystä, teoksista ja taiteellisesta toiminnasta.

0 ääntä

Kommentit

Ehdottaisin vielä tätä: Forumin sisäänkäynnin Yrjönkadun puoleisella sivulla, lähellä sisäänkäyntiä on (tai oli ainakin ennen) Antikvariaatti, jota pitävällä iäkkäällä miehellä oli sidottuja paksuja kirjoja, joiden avulla hän etsi tällaista tietoa, joka ennen diginatiivien aikaa kerättiin näin yksiin kansiin. Löysi tyhjentäviä vastauksia ainakin minun kysymyksiini