Onko Suomen rajavyöhyke itärajaa vasten vain Suomen erikoisuus, vai onko muuallakin sellaisia rajoilla?

Kysytty

Onko Suomen rajavyöhyke itärajaa vasten vain Suomen erikoisuus, vai onko muuallakin sellaisia rajoilla?

Vastaus

Vastattu

Hieman vastaavia ratkaisuja, joissa liikkumista melko leveällä valtioiden tai osapuolten välisellä rajavyöhykkeellä on huomattavasti rajoitettu, ovat esimerkiksi Koreoiden välinen demilitarisoitu vyöhyke ja Kyproksen poikki kulkeva demarkaatiolinja.