Onko sotilasmestari virallinen sotilasarvo Suomen Puolustusvoimissa?

Kysytty

Onko sotilasmestari virallinen sotilasarvo Suomen Puolustusvoimissa?

Vastaus

Vastattu

Sotilasmestari on tällä hetkellä korkein aliupseerien sotilasarvo Puolustusvoimissa. Se otettiin uudelleen käyttöön vuonna 2005.

Lähteet:

Sotilasarvot Puolustusvoimissa

"Sotilasmestarit palaavat"

1 ääntä

Kommentit

Reservissä sotilasmestarin sotilasarvo on kai ollut koko ajan, vaikka kantahenkilökunnassa oli pitkään entisten kanta-aliupseerien tilalla käytössä toimi- ja opistoupseerijärjestelmä. Historia on hiukan monipolvinen.