Onko soijakastikkeessa (Kikkoman) muita ravinteita kuin suolan sisältämät ravinteet? Soijakastikkeen valmistusaineet ovat kyllä mainittu, mutta ei tietoja sen…

Kysytty

Hei!
Onko soijakastikkeessa (Kikkoman) muita ravinteita kuin suolan sisältämät ravinteet? Soijakastikkeen valmistusaineet ovat kyllä mainittu, mutta ei tietoja sen sisältämistä ravinteista. En ole löytänyt niitä esim. pakkauksen etiketeistä. Kiitos etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kikkomanin sivuilla (http://www.kikkoman.fi/kuluttajat/tiedot/faq/) kerrotaan, että 100 grammaa Kikkoman-soijakastiketta sisältää:
energiaa 267 kJ / 63 kcal
proteiinia 8,8 g
hiilihydraatteja 6,9 g
- joista sokeria 1,6 g
rasvaa 0,0 g
- joista tyydyttyneitä rasvahappoja 0,0 g
ravintokuitua 0,0 g
natriumia 5,76 g