Onko seuraavilla kasveilla(puilla, pensaille) suomenkielistä nimeä: -Blue Palo Verde (Parkinsonia Florida); -Calclaw Acacia/Wait-a-minute-bush (Acacia greggii…

Kysytty

Onko seuraavilla kasveilla(puilla, pensaille) suomenkielistä nimeä:
-Blue Palo Verde (Parkinsonia Florida);
-Calclaw Acacia/Wait-a-minute-bush (Acacia greggii);
-Desert Ironwood (Olneya Tesota);
-Emory Oak (Quercus emoryi)?

Vastaus

Vastattu

Desert Ironwood -puusta löytyy verkosta suomenkielisiä nimityksiä: "aavikon rautapuu", "aavikkorautapuu" tai "rautapuu". Nämä vaikuttavat epävirallisilta, englanninkielisestä nimestä käännetyiltä. Toisaalta myös Persianparrotiaa kutsutaan suomeksi "rautapuuksi". https://fi.wikipedia.org/wiki/Persianparrotia

Kolmelle muulle kasville ei näyttäisi löytyvän suomenkielistä nimeä.