Onko sellaisia kirjoja/tutkimuksia, jossa kerrottaisiin nuorisokirjojen vaikutuksesta nuorten kehitykseen ja oman sukupuoli-identiteetin löytämiseen?

Kysytty

Onko sellaisia kirjoja/tutkimuksia, jossa kerrottaisiin nuorisokirjojen vaikutuksesta nuorten kehitykseen
ja oman sukupuoli-identiteetin löytämiseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuorten lukemisharrastuksesta sinänsä löytyy jonkin verran erilaisia tutkimuksia ja kirjallisuutta. Tampereen kaupunginkirjaston aineistotietokanta on verkossa ja voit etsiä sieltä tietoa esim. asiasanoilla nuoret lukeminen. Tietokanta löytyy verkosta osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/ Valitse kohta haku ja saat esiin hakulomakkeen, jonka avulla voit etsiä kirjallisuutta eri hakumäärittelyillä. Nuorisotiedon kirjaston tietokanta voi olla myös avuksi verkko-osoitteessa http://pretty.alli.fi/index.htm Monia muitakin tietokantoja voi hyödyntää. Tampereen kaupunginkirjastossa on käytettävissä korkeakoulukirjastojen tietokanta Linda, josta kannattaa myös etsiä. Nuorten harrastustutkimuksiin voisi myös tutustua ja sitä kautta saada ideoita ja vinkkejä omaa lopputyötä miettiessä. Kuten huomaat mitään yksiselitteistä vastausta ei kysymykseesi pysty antamaan.