Onko säännöllinen lukeminen paras tapa kehittää omaa lukemista vai onko siihen jotain muitakin keinoja aikuisena? Olisi hienoa saada luetun ymmärtämistä…

Kysytty

Onko säännöllinen lukeminen paras tapa kehittää omaa lukemista vai onko siihen jotain muitakin keinoja aikuisena? Olisi hienoa saada luetun ymmärtämistä paremmaksi, että voisi lukea sujuvammin vaikeampiakin tekstejä

Vastaus

Vastattu

En löytänyt muita vinkkejä, joilla lukutaito kehittyisi. Esimerkiksi Lukimatin sivulla on ohjeita harjoitteluun. Niissä nimenomaan painotetaan lukemista ja esimerkiksi toistavaa lukemista, http://www.lukimat.fi/lukeminen/tietopalvelu/tukikeinot-1/sujuvuuden-ha….