Onko Regentropfen - tangoa levytetty suomeksi

Kysytty

Onko Regentropfen - tangoa levytetty suomeksi

Vastaus

Vastattu

Tässä lienee kysessä saksalainen tango, jonka alkusanat kuuluvat Regentropfen, die an dein Fenster klopfen. Tangon sävelsi Emil Palm ja sanoitti Josef Hochleitner. Ensimmäiset levytykset siitä ovat vuodelta 1935.

Ainakin yksi suomenkielinen versio tangosta on tehty, Pasi Kauniston tulkitsema Sateen jälkeen. Suomenkielisen tekstin siihen teki Juha Vainio. Vaikuttaa siltä, että version ainoa julkaisuformaatti on single-levy vuodelta 1968 (Decca, SD 5720).

Lähteet:

Fenno-musiikkiarkisto

Finna.fi julkaisutiedot