Onko raakapastan eli makaronin syöminen haitallista pienissä määrin? Jos siis syö muutamia makaroneja raakana eikä kovin usein, ehkä pari kertaa viikossa.

Kysytty

Onko raakapastan eli makaronin syöminen haitallista pienissä määrin? Jos siis syö muutamia makaroneja raakana eikä kovin usein, ehkä pari kertaa viikossa.

Vastaus

Vastattu

En löydä lähteistä tietoa siitä, että se olisi haitallista. Kuivattu pasta turpoaa vatsassa ja siinä mielessä siitä voi tulla ikävä olo, jos sitä syö paljon. Ruoansulatukseta löytyy tietoa esimerkiksi AAKE-hankkeen sivulta. Tietysti, jos jostain syystä, kuiva makaroni sulaisi huonosti, se voi myös aiheuttaa ikäviä tuntemuksia. Asiasta voi kysyä lisää ruoka-asiantuntijoilta Ruokatieto-yhdistyksestä tai Martoilta