Onko Oululaisen hapankorppu sama tuote kuin Lantmännen Cerealin Finn Crisps?

Kysytty

Onko Oululaisen hapankorppu sama tuote kuin Lantmännen Cerealin Finn Crisps?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finn Crisps on Lantmännenin mukaan ollut valmistuksessa vuodesta 1952, Oululaisen hapankorput vuodesta 1955. Ne ovat hyvin samantapaisia tuotteita, mutta eivät kuitenkaan täsmälleen samoja: niiden ainesosat ja ravintoarvo poikkeavat sen verran toisistaan, ettei niitä täysin samoina tuotteina voi pitää.  Vaasan hapankorput sen sijaan eivät juurikaan näytä eroavan Lantmännenin vastaavista – valmistuksen aloitusvuosikin (1952) täsmää.

Oululainen Hapankorppu 740 g - Oululainen.fi
Original 200 g | FINN CRISP
Vaasan Hapankorppu 400 g – Vaasan