Onko opettajien kesäloma kokonaan palkallinen?

Kysytty

Onko opettajien kesäloma kokonaan palkallinen?

Vastaus

Vastattu

Peruskoulujen ja lukioiden opettajien kesäloma on palkallinen, jos heillä on vakituinen virka. Opettajilla on virallisesti yhtä pitkä kesäloma kuin muillakin kunta-alan työntekijöillä. Heidän vuosipalkkansa on jaettu tasan kaikille kuukausille, joten he saavat palkaa oppilaiden kesäloman ajalta, vaikka heidän oma lomansa on virallisesti lyhyempi.

Lisätietoja Opetttajien ammattiyhdistyksen sivuilta: https://www.oaj.fi/

4 ääntä

Kommentit

Vakituisessa virassa olevien opettajien kesäloma on palkallinen ja monet opettajat myös käyttävät hyväksi kyseistä etuutta vaikka eivät olisi enää aktiivisesti töissä, esimerkiksi palkattomalle vapaalle jäävät opettajat palaavat takaisin töihin kesäloman ajaksi.