Onko olemassa vakuutussanastosta ja -käsitteistä oppikirjoja tai softaa? Tarvitsemme tukea ja lisäoppia käytännön tilanteisiin englanninkielisten asiakkaiden…

Kysytty

Onko olemassa vakuutussanastosta ja -käsitteistä oppikirjoja tai softaa?
Tarvitsemme tukea ja lisäoppia käytännön tilanteisiin englanninkielisten asiakkaiden palvelemiseen vakuutusasioissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyödyllisiä teoksia voisivat olla esim. seuraavat:
* Talvitie, Jyrki K:Kaupan perussanakirja:Suomi-englanti-ruotsi-saksa. 1993.
* Luotonen, Eero:Risk management and insurances : basic concepts. 1993.
* Haapajärvi, Auli:Vakuutusalan sanakirja : suomi-venäjä-englanti = Slovar' strahovyh terminov : finsko-russko-anglijskij = Insurance glossary : Finnish-Russian-English. 1999.

Vakuutusalan koulutuskeskuksen sivuilta ( http://www.vakes.fi/svkk/2000/index.html ) löytyi vielä:
* Pentikäinen, T.:Thesaurus of some key insurance terms. 1996.
(Koulutuskeskukselta kannattanee kysyä vinkkejä joka tapauksessa...)

Näiden lisäksi apua voisi olla yleisemmistäkin liike-elämään tai liiketalouteen liittyvistä englannin kielen oppikirjoista ja kielikursseista.