Onko olemassa useamman vuoden kattavaa tilastoa siitä, missä kunnassa/maakunnassa tms alueella on ollut paras marjasato puolukasta ja mustikasta.

Kysytty

Onko olemassa useamman vuoden kattavaa tilastoa siitä, missä kunnassa/maakunnassa tms alueella on ollut paras marjasato puolukasta ja mustikasta.

Vastaus

Vastattu

Luonnonvarakeskuksella (Luke) on marjahavainnot.fi -karttapalvelu, jossa on vuosittain mustikan, puolukan ja suomuuraimen kypsien marjojen, raakileiden ja kukkien havainnot Suomessa. Palvelun osoite on https://marjahavainnot.fi/#/kartta .