Onko olemassa tietokoneen rikkoutumisen vaara, jos kytken usb-laturin tietokoneen sellaiseen usb-c -porttiin, jota ei ole tarkoitettu tietokoneen lataamiseen?

Kysytty

Onko olemassa tietokoneen rikkoutumisen vaara, jos kytken usb-laturin tietokoneen sellaiseen usb-c -porttiin, jota ei ole tarkoitettu tietokoneen lataamiseen?

Mistä tunnistaa tietokoneen sellaisen usb-c -portin, joka on tarkoitettu tietokoneen lataamiseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varminta on käyttää lataamisen siihen tarkoitettua porttia. Se on usein merkitty tietokoneeseen jonkinlaisella sähkövirran symbolilla (ks. esim. https://www.kensington.com/news/docking-connectivity-blog/usb-c-demysti…).

Tarvittaessa oikean portin voi varmistaa tietokoneen käyttöohjeesta, jonka voi hakea internetistä koneen merkin ja mallin avulla.