Onko olemassa suomi-englanti sanakirjaa, jossa olisi uskonnollista sanastoa

Kysytty

Onko olemassa suomi-englanti sanakirjaa,
jossa olisi uskonnollista sanastoa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uskonnollista sanastoa löytyy laajoista suomi-englanti tai englanti-suomisanakirjoista esim.

HURME, Raija: Uusi suomi-englanti suursanakirja. WSOY, 1987.

REKIARO, Ilkka. Nykyenglannin käyttösanasto aihealueittain. Gummerrus, 1997.
(aiheena mm. uskonto, tosin sanasto on suppea)

Jos näiden teosten sanasto ei riitä ja tarvitset erikoisterminologiaa, kehoitan tiedustelemaan
sanastoa Helsingin yliopiston teologisesta tiedekunnasta, internet -osoite on:

http://www.helsinki.fi/teol/kirjasto/kotisivu.html tai puh.09-19123870

Sirkka Marttila
kirjastonhoitaja