Onko olemassa Suomessa kirjoitettuja historiallisia romaaneja, jotka sijoittuvat Raaseporin linnaan, Kyösti Wilkunan teoksen "Suomalainen linnanneiti, josta…

Kysytty

Hei, Onko olemassa Suomessa kirjoitettuja historiallisia romaaneja, jotka sijoittuvat Raaseporin linnaan, Kyösti Wilkunan teoksen "Suomalainen linnanneiti, josta tuli kuningatar" lisäksi?

Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu

Helmet-haku tuottaa tulokseksi lähinnä vain teoksen:

Kolmasti kuningas : historiallinen romaani / Ursula Pohjolan-Pirhonen

Itse muistan, että Mika Waltarin romaanissa Mikael Karvajalka todistetaan teloitusta Raaseporin linnassa, aika lailla kirjan keskivaiheilla.

On myös lastenkirja: Kauppaleikki muuttuu todeksi : jännittäviä seikkailuja Suomen linnoissa / Saana Saarinen.