Onko olemassa romaania, jonka päähenkilö dissosioi voimakkaasti niin, että hänellä on useampia sivupersoonallisuuksia?

Kysytty

Onko olemassa romaania, jonka päähenkilö dissosioi voimakkaasti niin, että hänellä on useampia sivupersoonallisuuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Useampia sivupersoonia esiintyy ainakin seuraavissa romaaneissa.

Clark, Mary Higgins: Kauhu kiertää kaupunkia
Grimsrud, Beate: Hullu vapaana
Sheldon, Sidney: Kerro minulle unesi

Useimmissa muissa aihetta sivuavissa romaaneissa kyse näyttäisi olevan vain yhdestä sivupersoonasta. Halutessasi voit hakea niitä PIKI-verkkokirjastosta laittamalla perushakuun (https://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/haku?p_p_id=extendedSearch_WAR…) asiasanaksi "sivupersoonat" ja valitsemalla alempaa valikoista rajauksiksi kategoria "kaunokirjallisuus" ja aineistolaji "kirja".

Lisäksi elämäkertojen ja muistelmien puolelta löytyvät seuraavat teokset.

Chase, Truddi: Jänis ulvoo
Schreiber, Flora Rheta: Sybil