Onko olemassa oppikirjoja millekään tunnetulle intiaanikielelle?

Kysytty

Onko olemassa oppikirjoja millekään tunnetulle intiaanikielelle?

Vastaus

Vastattu

Helmetin kokoelmissa ei ole intiaanikielten oppikirjoja, mutta joitakin oppikirjoja löytyy muista kirjastoista. Ne löytyvät tästä Finna.fi:n hakutuloksesta Amerikan alkuperäiskielet ja oppikirjat, https://finna.fi/Search/Results?sort=relevance&bool0%5B%5D=AND&lookfor0…. Sieltä voi myös katsoa sijaintitiedot. Oman kirjastosi kautta voi tiedustella kaukolainaksi haluamiasi teoksia. Alla muutama poiminta:

Introduction to Quechua : language of the Andes / Noble, Judith ; Lacasa, Jaime . Dog Ear 2010. 2nd ed.

Die ethnosyntaktische Struktur der Achê-Guayakí-Sprache : eine Beitrag zur dependenziellen Tagmemik und zu einer kontrastiven Analysenmethode / Paiva, Antônio Firmino de. [Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität] 1979.

An introduction to spoken Bolivian Quechua / Bills, Garland D.  ;  Vallejo C., Bernardo  ; Troike, Rudolph C. Institute of Latin American Studies by the University of Texas Press cop. 1969.

The Navajo language : a grammar and colloquial dictionary / Young, Robert W. ; Morgan, William, Sr. University of New Mexico Press 1987. 2nd, rev. ed

Seneca morphology and dictionary / Chafe, Wallace L. Smithsonian Press 1967.

Lisää kirjallisuutta saat pelkällä Amerikan alkuperäiskielet -aihehaulla, https://finna.fi/Search/Results?sort=relevance&bool0%5B%5D=AND&lookfor0…