Onko olemassa muita tyttöjen nimiä jotka päättyvät s-kirjaimeen kuin Iines, Iiris ja Mailis? Onko niitä esim. Raamatussa?

Kysytty

Onko olemassa muita tyttöjen nimiä jotka päättyvät s-kirjaimeen kuin Iines, Iiris ja Mailis? Onko niitä esim. Raamatussa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jostakin syystä s-loppuiset etunimet ovat useimmiten pojannimiä. Ainakaan suomalaisesta almanakasta ei mainitsemiesi lisäksi löytynyt muita. Tässä muutamia s-loppuisia, ei-suomalaisia: Agnes, Doris, Dolores, Lis. Juri Nummelinin ja Elina Teerijoen kirjoista Eemu, Ukri ja Amelie: 2000 kaunista ja harvinaista etunimeä ja Aarnu, Evena, Vinjami: 1700 ehdotusta etunimeksi (tekijänä myös Rea Lehtonen) löytyi muutamia ehdotuksia s-loppuisiksi tytönnimiksi: Ailus, Ajatus, Ananas ja Kapris. Tarkemmalla tutkimisella niistä löytyy varmasti muitakin. Kirjat löytyvät monista kirjastoista.