Onko olemassa muita kirjoja, kun "Pako Berliinin ali", jotka käsittelevät ihmisiä ja tarinoita idästä länteen loikainnesta Berliinissä.

Kysytty

Hei,

Onko olemassa muita kirjoja, kun "Pako Berliinin ali", jotka käsittelevät ihmisiä ja tarinoita idästä länteen loikainnesta Berliinissä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestäsi ei käynyt ilmi haluatko vain tosielämän tarinoita vai oletko kiinnostunut myös kaunokirjallisista teoksista. Tässä joitakin mahdollisuuksia:

Romaaneja:
Schneider, Peter : Muurinylittäjä. Otava, 1983 - Huumorilla kirjoitettu romaani, jossa kerrotaan tarinoita muurin ylittäjistä. Muuria ylitetään molempiin suuntiin.
Streng, Johan : Pako Berliinistä. Omakustanne, 2013. Suomalaisen kirjailijan vakoiluromaani. Kertoo myös pakomatkoista muurin ali ja rajanylityspisteiden ohi.

Elämäkerta:
Sanders, Thomas : Leikkikenttä. WSOY, 2013. Upseerin muistelmat. Kertoo ihmissalakuljetuksesta Berliinin muurin ali ja ohi.

Historiaa:
Mitchell, Greg : The tunnels : the untold story of the escapes under the Berlin Wall. Bantam Press, 2016