Onko olemassa lastenkirjaa, joka kertoisi hamsterin seikkailuista? Etsinnässä ei ole lemmikin hoitoon liittyvät asiat vaan lasten fiktio.

Kysytty

Onko olemassa lastenkirjaa, joka kertoisi hamsterin seikkailuista? Etsinnässä ei ole lemmikin hoitoon liittyvät asiat vaan lasten fiktio.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kyselit lasten kertomuskirjoja hamstereista ja lisätietoina kerroit, että 4-vuotias lapsi on tällä hetkellä kovin innostunut leikkimään hamsteria, ja tavoitteena olisi innostaa lukemaan.

Hamstereista löytyy sekä söpösti piirrettyä Hamtaro-mangasarjakuvaa että aikuisen kanssa yhdessä luettavia lastenromaaneja, joista osa on lukemaan opettelevien helppolukuisia, kuvitettuja kirjoja.

  • Boyer, Crispin: Zeus Mahtava -sarja, 1. osa Kultaisen kirpun tehtävä 2022
  • helppolukuinen Hallberg, Lin: Neean salaisuus (Maaginen eläinkauppa, Pikku lukuavain) 2023
  • Harrison, Paula: Kisu ja katala ansa 2022
  • helppolukuinen Harvey, Damian: Hemmon karkumatka (Lukumestari) 2023
  • helppolukuinen Llewellyn, Claire: Uusi lemmikki (Leon lemmikit, Kirja käteen) 2010
  • Marttinen, Tittamari: Hurja hamsteri (Leon lemmikkiuutiset) 2010
  • helppolukuinen Suomela, Laura: Säbähamsterit ja Talttahammasliiga (Säbähamsterit, Lukupalat) 2022

  • kuvakirja Härkönen, Mariko: Hansperi rikkoo kaiken 2019
  • kuvakirja Pelliccioni, Sanna: Onni-poika saa eläinystävän 2017
  • mangasarjakuvia Kawai, Ritsuko: Hamtaro : pienet hamsterit, suuret seikkailut! (useampia osia) 2012