Onko olemassa kaikkia kirjastoja koskevia määräyksiä myöhässä olevien lainojen suhteen?

Kysytty

Onko olemassa kaikkia kirjastoja koskevia määräyksiä myöhässä olevien lainojen suhteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen määräykset myöhästymismaksuista löytyvät kirjastojen käyttösäännöistä ja maksuista.

Kirjastoaineiston lainaus on maksutonta, mutta aineistosta jota ei eräpäivään mennessä ole palautettu on kuitenkin mahdollista periä myöhästymismaksuja, joiden suuruus vaihtelee eri kirjastoissa. Eri kirjastojen maksuja löydät kirjastojen kotisivuilta, joita löytyy osoitteesta http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kunnankirjastot/