Onko olemassa jonkinlaista sotilassanastoa, josta voisi etsiä vastineita alan venäjänkielisille termeille? Toisena kielenä saisi olla mieluiten suomi, mutta…

Kysytty

Onko olemassa jonkinlaista sotilassanastoa, josta voisi etsiä vastineita alan venäjänkielisille termeille? Toisena kielenä saisi olla mieluiten suomi, mutta englannistakin voisi olla apua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyy mm.:

Venäläis-suomalainen sotilassanakirja (1940)

Venäläinen sotilaslyhennyssanasto (1940)

Rysk-svensk militäordbok (1960)

Brassey's multilingual military dictionary (1987)

Russian-English English-Russian military dictionary (1983)

Yllämainitut teokset löytyvät Maanpuolustuskorkekaoulun kirjaston käsikirjastosta, niitä ei lainata.