Onko muissa maissa/kielillä vastaavaa numero laulua kuin suomessa (luritus alla)? Entä onko niissäkin elefantti, vai mitä niissä tapahtuu? "Yksi pieni…

Kysytty

Onko muissa maissa/kielillä vastaavaa numero laulua kuin suomessa (luritus alla)?
Entä onko niissäkin elefantti, vai mitä niissä tapahtuu?

"Yksi pieni elefantti marssi näin
aurinkoista tietä eteenpäin,
koska matka oli pitkä niin
pyysivät he mukaan yhden toverin.
Kaksi pientä elefanttia marssi näin.."

Vastaus

Vastattu

"Elefanttimarssi" perustuu ilmeisesti ranskalaiseen lastenlauluun "Un éléphant se balançait". Laulun alkuperästä ei ole varmuutta, mutta se on peräisin ainakin 1800-luvun puolivälistä. Elefantit ovat sittemmin lyöttäytyneet yhteen monella kielellä. Tästä voi lukea ja kuulla joitakin versioita: https://www.mamalisa.com/?t=e_family&c=111