Onko mitään tietoa Helsingin lasten kesäsiirtolatoimista v. 1959. Olimme silloin veljeni kanssa jossain siirtolassa Porkkakassa. Se oli iso kartanorakennus…

Kysytty

Onko mitään tietoa Helsingin lasten kesäsiirtolatoimista v. 1959. Olimme silloin veljeni kanssa jossain siirtolassa Porkkakassa. Se oli iso kartanorakennus joen rannassa ja siellä oli pieni lentokenttä.
Olisi kiva mennä tutstumaan vaan en tiedä paikkaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lukijamme ehdotti Nedergårdin kesäsiirtolaa Porkkalassa. Lentokenttä on Porkkalan lentokenttä ja kartano Eerikinkartano.

Seuraavista kirjoista saattaisi olla apua:

"...Jos tulis..maailmanpyörä!" : toiminnan kehittämisestä Helsingin kaupungin kesäleirillä / Antti Kallio. Helsingin kaupunki 1998

Vuosisata kesävirkistystä : Helsinginkansa- ja peruskoululaisten kesäsiirtola- ja kasvitarhatoiminnan satavuotishistoria / Jouko Kauranne. Helsingin kaupunki 1995

Kirjoihin voi tutustua paikan päällä Pasilan kirjastossa, Helsinki-kokoelmassa.

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Shelsingin%20kaupungin%20ke…

Myös Helsingin kaupungin arkistosta asiaa voi tiedustella. https://kaupunginarkisto.hel.fi/nain-teet-tietopyynnon/