Onko mitään CD-kokoelmaa, jossa olisi parhaat 70-luvun hitit yksissä kansissa? Jos löytyy, saisinko levyjen nimet / levyn nimen?

Kysytty

Hei
Onko mitään CD-kokoelmaa, jossa olisi parhaat 70-luvun hitit yksissä kansissa? Jos löytyy, saisinko levyjen nimet / levyn nimen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

70-luvun hittejä löytyy runsaasti erilaisilta kokoelmilta. Ongelmana erityisesti ulkomaisissa kokoelmissa on kappaleiden lisenssointiin liittyvät ongelmat. Tämän takia yksittäisillä 70's-kokoelmilla on yleensä vain tietyn levy-yhtiön julkaisemat hitit kyseiseltä vuosikymmeneltä. Löysin kuitenkin yhden yllättävän kattavan 70's-kokoelman eli 8 cd:n paketin "Greatest Hits of the 70's" (Disky, 2000). Kokoelma on todella monipuolisen valikoima 70-luvun angloamerikkalaista musiikkia (sisältää mm. glam-rockia, punkkia, purkkapoppia, diskoa, soulia, heavy rockia, jne.)

Sama halpajulkaisuihin erikoistunut Disky on julkaissut myös suppeamman 3 cd:n kokoelman "Sensational 70's".

Todella kiinnostavalta vaikuttaa myös laadukkaista uusintajulkaisuista tunnetun Rhinon 19-osainen sarja "Have a nice day: Super hits of the '70s". Tämä sarja on todella kattava, mutta sisältää ehkä liikaa suomalaisille tuntemattomia hittejä.

Kotimaisen populaarimusiikin puolelta löytyi myöskin useita hyviä kokoelmia. Fazer Records on julkaissut 5-osaisen sarjan "70-luvun parhaat" sekä mm. seuraavat yksittäiset cd-kokoelmat: "70-luvun huiput : 22 alkuperäistä listahittiä" ja "70-luvun parhaat : 16 huippuartistia, 32 hittiä".

Kaikki edellä mainitut cd-levyt kuuluvat Helmet-kirjastojen kokoelmiin. Osa niistä saattaa tosin olla tällä hetkellä lainassa.