Onko missään lähteessä tutkittu lämpösähköisen materiaalin (Thermoelectric Generator) yhdistämistä aurinkokennoihin?

Kysytty

Onko missään lähteessä tutkittu lämpösähköisen materiaalin (Thermoelectric Generator) yhdistämistä aurinkokennoihin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

PV Magazine kertoo italialaisen tutkimusryhmän kehitelleen hybridijärjestelmän, jossa lämpösähköinen generaattori synnyttää lisätehoa aurinkokennon hukkalämmöstä.

Artikkeli pohjaa ryhmän julkaisuun Practical development of efficient thermoelectric – Photovoltaic hybrid systems based on wide-gap solar cells.

Enhanced Performance of Combined Photovoltaic–Thermoelectric Generator and Heat Sink Panels with a Dual-Axis Tracking System käsittelee vastaavan aurinkokennon ja lämpösähköisen generaattorin yhdistelmän tehokkuutta.

Hybridijärjestelmien tehokkuutta kartoittaa myös Solar photovoltaic/thermal-thermoelectric generator performance review.