Onko missään kirjastossa mahdollista tulostaa käyttämättä princh appia?

Kysytty

Onko missään kirjastossa mahdollista tulostaa käyttämättä princh appia, sillä kyseinen appi automaattisesti rikkoo tiedostojen asemoinnin ja näin tekee mahdottomaksi tiedostojen tulostamisen joissa koko, suunta tai sijainti on tärkeä.

Vastaus

Vastattu

Helsingissä ja Vantaalla voi tulostaa ilman Prich-appia.

"Tulostaminen Helsingissä

Tulostaminen asiakastietokoneilta

Luo käyttäjätunnus tulostuspalveluun klikkaamalla työpöydällä olevaa linkkiä YSoft SafeQ tai osoitteessa asiakastulostus.hel.fi.

Aktivoi tunnuksesi sähköpostiisi saapuneesta linkistä Activate your account ja ota talteen viestissä oleva PIN-koodi. Tätä samaa PIN-koodia voit käyttää asiakaskoneilta tulostamiseen kaikissa Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteissä.

Omalta laitteelta tulostaessasi tarvitset PIN-koodin lisäksi käyttäjätunnuksesi sähköpostiosoitteen ja salasanan.

Asiakastietokoneella:

  1. Valitse tulostettava tiedosto tai etsi nettisivu, jonka haluat tulostaa ja klikkaa Tulosta. Tulostusasetukset-ikkuna avautuu. Voit muuttaa tulostusasetuksia, esimerkiksi valita tulostettavaksi vain tietyn sivun. Oikean tulostimen valinta on automaattinen.
  2. Klikkaa Tulostusasetukset-ikkunassa Tulosta. PIN-koodin syöttöikkuna avautuu.
  3. Syötä tunnuksesi PIN-koodi ja paina Kirjaudu sisään tai Enter.

Voit noutaa kaikki lähettämäsi tulosteet kerralla. Lukitse tietokone tulosteiden noudon ajaksi, jos haluat jatkaa työskentelyä.

Kirjaudu ulos, jollet enää tarvitse tietokonetta.

Maksa tulosteet kirjaston asiakaspalvelupisteessä. Tulosteen hinta on 0,40 € kpl.

Tulostaminen omalta laitteelta

Luo käyttäjätunnus tulostuspalveluun osoitteessa asiakastulostus.hel.fi.

Aktivoi tunnuksesi sähköpostiisi saapuneesta Activate your account -linkistä. Ota talteen viestissä oleva PIN-koodi ja salasanasi. Samaa PIN-koodia voit käyttää tulosteiden vapauttamiseen kaikissa Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteissä.

Voit tulostaa omalta laitteeltasi kaikkia yleisimpiä tiedostomuotoja (PDF, DOCX, JPG...).

Tulosteiden hinta on 0,40 € / arkki.

Omalla laitteella:

  1. Kirjaudu tulostuspalveluun osoitteessa asiakastulostus.hel.fi. Voit vaihtaa kielen Valikosta.
  2. Avaa Valikko ja valitse Lataa työ.
  3. Napauta Lisää tulostustyö -kuvaketta ja etsi haluamasi tiedosto laitteeltasi. Laitteestasi riippuen voit valita kerralla useamman tiedoston.
  4. Lähetä tiedosto valitsemalla Lataa. Voit lisätä tiedostoja valitsemalla Lisää tiedosto."

"Tulostaminen Vantaalla

Vantaan kirjastoissa tulostus, kopiointi ja skannaus on maksutonta. Tulosteita tai kopioita voi ottaa päivässä enintään 20 mustavalkoista tai 2 värillistä sivua.

Tarvitset tulostamiseen, kopiointiin ja skannaukseen kirjastokortin. Kirjastokortin avulla voit helposti rekisteröityä tulostusjärjestelmään. Rekisteröinti tarvitsee tehdä vain kerran, ja se on voimassa toistaiseksi. Henkilökunta auttaa sinua tarvittaessa.

Tulostus tapahtuu kirjaston tietokoneilta. Tarvitset tulostamiseen kirjastokortin. Tulostaminen omasta laitteesta ei ole mahdollista.

Tulosteet tulevat A4-kokoisille paperiarkeille.

Kopiointi ja skannaus

Tarvitset kopiointiin ja skannaukseen kirjastokortin. Voit valita kopioitavan sivun kooksi A4 tai A3. Voit myös skannata paperisia asiakirjoja digitaaliseen muotoon. Skannatut tiedostot lähetetään suoraan sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut rekisteröinnin yhteydessä. Skannaus muistitikulle ei ole mahdollista." Linkki Helmet sivustolle.