Onko miehillä erilainen syljeneritys kuin naisilla? Ainakin miehet harrastavat syljeskelyä aika innokkaasti

Kysytty

Onko miehillä erilainen syljeneritys kuin naisilla? Ainakin miehet harrastavat syljeskelyä aika innokkaasti

Vastaus

Vastattu

Erään tutkimuksen mukaan miehillä erittyy enemmän sylkeä kuin naisilla, sillä miesten sylkirauhaset ovat keskimäärin suuremmat kuin naisten.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että miehillä olisi pakottava fysiologinen tarve syljeskellä jatkuvasti. Kaikki ihmiset sylkevät joskus, mutta jatkuva syljeskely on opittu tapa.