Onko mahdollista saada selville kuka on kirjoittanut seuraavan runon: Huono sää Kaikki muuttuu muuksi, se on luonnon kiertokulku. Sateisten päivien jälkeen…

Kysytty

Onko mahdollista saada selville kuka on kirjoittanut seuraavan runon:
Huono sää
Kaikki muuttuu muuksi, se on luonnon kiertokulku.
Sateisten päivien jälkeen tulevat poutapäivät.
Yhdessä hetkessä maailma pudistaa päältään märät vaatteet.
Vuorijonot heittävät yltään brokadipeittonsa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon on kirjoittanut Ho Tsi-Minh ja sen nimi on "Hieno sää". Runo on ilmestynyt kokoelmassa "Poliittisen vangin runot" (Tammi, 1969), jonka on suomentanut Pentti Saarikoski.