Onko mahdollista saada linkki sivulle mistä löytyisi sellonuotteja tai ylipäätänsä eri soittimien nuotteja?

Kysytty

Onko mahdollista saada linkki sivulle mistä löytyisi sellonuotteja tai ylipäätänsä eri soittimien nuotteja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmissa olevaa musiikkiaineistoa (nuotteja, äänitteitä, kirjoja ym.) voit hakea Aalto-kirjastojen yhteisestä luettelosta osoitteessa: www.jyvaskylanseutu.fi/aaltokirjastot

Vasemman reunan linkeistä ”Haku” tai ”Musiikkihaku” pääset hakulomakkeeseen. Vasemmanpuoleisiin sarakkeisiin voit valita hakuperusteen (nuolen alta löydät vaihtoehdot, esim. tekijä, teoksen nimi, asiasana, luokka). Kirjoita oikeanpuoleisiin sarakkeisiin haluamasi hakusana. Haku käynnistyy painikkeesta ”Hae”.

Musiikinteorian oppimateriaalin haku: valitse hakuperusteeksi asiasana ja kirjoita hakusanaksi ”musiikinteoria”. Jos haluat suomenkielistä oppimateriaalia, ruksaa lisärajauksista kieleksi ”suomi”. Jos haluat etsiä vain Jyväskylän kaupunginkirjastossa (lähikirjastoineen) sijaitsevaa aineistoa, laita ruksi kohtaan ”Jyväskylä”.

Sellonuotteja voit hakea valitsemalla hakuperusteeksi luokka ja sille hakusanaksi numerot ”78.73”. Ruksaa lisärajauksista aineistolajiksi ”nuotti”. Rajaa halutessasi kirjasto…

Nokkahuilunuotteja varten valitse hakuperusteeksi luokka ja hakusanaksi 78.81. Koska poikkihuilulla ja nokkahuilulla on sama luokka (78.81) valitse lisäksi toisella hakurivillä hakuperusteeksi asiasana ja hakusanaksi ”nokkahuilu”. Ruksaa lisärajaukset kohdasta aineistolajiksi ”nuotti”. Rajaa halutessasi kirjasto…

Musiikinteorian opiskelun voi aloittaa esim. seuraavilla teoksilla:
Pilhofer, Michael: Music theory for dummies (englanniksi)
Heikkilä, Pasi: Tohtori toonika (suomeksi)

Aineiston haussa autamme mielellämme myös täällä paikan päällä, musiikkiosastolla (3. krs.) p. 014-2664115

8 ääntä

Kommentit

mulla ei toimi tuo haku juttu, mulle tulee aina että haullasi ei löytynyt yhtään tulosta.