Onko maapallolla olemassa jotain maata jossa on laitonta kiroilla?

Kysytty

Onko maapallolla olemassa jotain maata jossa on laitonta kiroilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä on monta maata, joissa kiroilu on jossain määrin laitonta. Kiroiluun liittyviä lakeja löytyy eniten konservatiivisista maista tai paikoista joissa uskonto vaikuttaa lainsäädäntöön. Esimerkiksi Yhdistyneet Arabiemiirikunnat kieltävät kiroilun kokonaan ja kiroileminen voi tuoda mukanaan vuoden vankilassa ja suuret sakot.

Muista maista on tullut uutisia että myös julkkikset ovat saaneet sakkoja kiroilusta. Artisteja jotka menevät esiintymään Saint Christopherin ja Nevisin federaatioon varoitetaan etukäteen olla kiroilematta lavalla, sillä räppärit DMX ja 50 Cent ovat aiemmin saanet sakkoja ja jopa pidätetty esityksen jälkeen.

Myös Venäjällä astui voimaan uusi laki vuonna 2014 jonka perusteella kiroilu taiteessa, kuten esimerkiksi elokuvissa ja teatterissa, on laitonta ja siitä voi saada sakkoja.

Monissa maissa on myös todella vanhoja lakeja jotka oikeastaan tekisi kiroilemisen laittomaksi mutta monet eivät niistä välitä. Esimerkiksi Yhdistynyt Kuningaskunta on yksi sellainen maa jossa vuonna 1847 tuli laki "törkeän kielen käyttöä vastaan".