Onko Lappeenrannan maakuntakirjastolla jonkilaista arkistoa vanhoista sanomalehdistä, esim. Etelä-Saimaasta? Tarvitsisin kopion 1.3.1959 ilmestyneestä…

Kysytty

Hei,
onko Lappeenrannan maakuntakirjastolla jonkilaista arkistoa vanhoista sanomalehdistä, esim. Etelä-Saimaasta? Tarvitsisin kopion 1.3.1959 ilmestyneestä sanomalehdestä, Etelä-Saimaasta tai muusta vastaavasta paikallislehdestä.
Jos kirjastolla ei kyseisiä arkistoja ole, niin mistähän minun kannattaisi lähteä seuraavaksi kysymään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lappeenrannan maakuntakirjastolla on vuodelta 1959 tallessa paikallislehdet Etelä-Saimaa ja Kansan työ, joka oli alunperin Viipurissa julkaistu työväenlehti. Lehdet on mikrofilmattu ja niitä voi lukea opintosalin mikrofilmihuoneessa. Lukulaitteessa on kopiointimahdollisuus A4-kokoiselle paperille ja mahdollisuus skannata ja lähettää.
Etelä-Saimaan vuosikerta on myös varastossa sidottuna valtavankokoisiksi niteiksi. Niitä saa luettaviksi, mutta niitä emme kopioi.
Opintosalista voi varata ajan mf-lukulaitteelle puhelinnumerosta (05) 616 2352 klo 10-18.
Tervetuloa tutustumaan vanhoihin lehtiin.