Onko kunkin ihmisen virallinen syntymäkunta Suomessa automaattisesti se kunta, jossa hän on syntynyt vai hänen äitinsä synnytyksenaikainen kirjoillaolokunta?

Kysytty

Onko kunkin ihmisen virallinen syntymäkunta Suomessa automaattisesti se kunta, jossa hän on syntynyt vai hänen äitinsä synnytyksenaikainen kirjoillaolokunta?

Vastaus

Vastattu

Syntymäpaikkakunta määräytyy sen mukaan, missä lapsen äidin kotikunta sillä hetkellä on.

Lähde: Tiesitkö tämän: Syntymäpaikka on aina äidin kotikunta | Yle Uutiset