Onko kirjastossa jotain teosta, josta löytyisi ohjeita juustomuottien valmistamiseen? Varmaankin joku puukäsityökirja voisi tulla kyseeseen, mutta olisiko…

Kysytty

Hei! Onko kirjastossa jotain teosta, josta löytyisi ohjeita juustomuottien valmistamiseen? Varmaankin joku puukäsityökirja voisi tulla kyseeseen, mutta olisiko jotain täsmäteosta?

Vastaus

Vastattu

Juustomuoteista (myös juustokehä) on olemassa Matti Jussilan kirja "Juusto muotissa" (2014). Teko-ohjeita kirjassa ei kuitenkaan ole, mutta sisältää muuten tietoa niiden historiasta ja useita kuvia Pentti ja Anne Siivosen juustomuottikokoelmasta.

Teko-ohje löytyy esimerkiksi seuraavista kirjoista:

Aarteita museoiden kätköistä (2012)
Kaisla, Lauri: Kansakoulun veistopiirustuksia 2