Onko kirjastossa edelleen käytössä tulostuspalvelu (lähetän tulosteetavan aineiston ja tulostan sen kirjastossa) ?

Kysytty

Hei!

Onko kirjastossa edelleen käytössä tulostuspalvelu (lähetän tulosteetavan aineiston ja tulostan sen kirjastossa) ?

Vastaus

Vastattu

Kyllä on käytössä. Helsingissä tulostaminen omalta laitteelta tapahtuu erillisen tulostuspalvelun kautta. Ensimmäisellä kerralla sinun tulee rekisteröityä osoitteessa: YSoft SAFEQ Self-Registration Portal (hel.fi)

Tässä lyhyt ohje, jos sinulla ei ole vielä tulostusprofiilia:

Valitse kohta Rekisteröi uusi tili ja täytä tiedot. Saat sähköpostitse tilin vahvistusilmoituksen. Klikkaa viestistä painiketta Aktivoi tili. Samassa viestissä on henkilökohtainen pin-koodi, jolla jatkossa aina vapautat tulosteet kirjastossa.

Omalta laitteelta tulostaessa sinun täytyy ensin kirjautua asiakastulostuspalveluun sähköpostiosoitteella ja salasanalla verkkosivulla: asiakastulostus.hel.fi/login. Lataat tulostustyöt sieltä ja painat Lähetä, jonka jälkeen voit vapauttaa tulostustyöt pin-koodilla kirjaston printterillä.

Kirjaston koneilta tulostaessasi käytät vain pin-koodia tulosteiden lähettämiseen ja vapauttamiseen.