Onko kirjaston kirjoja mahdollista ostaa omaksi? Kyse on siitä, että haluamani kirjan painaminen on lopetettu, enkä löydä sitä nettikirpputoreilta tai muualta,…

Kysytty

Onko kirjaston kirjoja mahdollista ostaa omaksi? Kyse on siitä, että haluamani kirjan painaminen on lopetettu, enkä löydä sitä nettikirpputoreilta tai muualta, vain kirjastoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston kokoelmasta ei ole mahdollista ostaa kirjoja omaksi. Kirjoja myydään ainoastaan poistomyynnissä, eikä silloinkaan ole mahdollista varata etukäteen itselleen tiettyä kirjaa. Mikäli teos on loppuunmyyty, eivät kirjastotkaan voi hankkia siitä uutta kappaletta, joten sitä suuremmalla syyllä teos halutaan säilyttää kokoelmassa kaikkien lainaajien käytössä.