Onko keskiaikaisesta runoteoksesta Ruusuromaani (Le Roman de la Rose) saatavissa englanninkielistä käännöstä? Suomennosta ei taida olla olemassa.

Kysytty

Onko keskiaikaisesta runoteoksesta Ruusuromaani (Le Roman de la Rose) saatavissa englanninkielistä käännöstä? Suomennosta ei taida olla olemassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruusuromaanin englanninnos on seuraavissa kirjastoissa. (suomennosta teoksesta ei tosiaan ole olemassa):

Åbo Akademis bibliotek, Huvudbiblioteket, Saatavana
The romance of the rose |d Guillaume de Lorris and Jean de Meun |e transl. into English verse by Harry W. Robbins |e ed. and with an introd. by Charles W. Dunn. - Syracuse, N.Y. |b Syracuse U.P. |c 2001. – ISBN 0-8156-2765-3.

Helsingin Yliopiston kirjasto, Pääkirjasto, laina-aika 28vrk, Saatavana
The Romance of the Rose |d by Guillaume de Lorris and Jean de Meun |e transl. by Charles Dahlberg__ |a Hanover, NH |b University Press of New England |c 1983. ISBN -0-87451-267-0 (pbk)..

Turun yliopiston kirjastosta se oli lainassa.

Kirjastossamme voi tehdä kaukolainapyynnön kyseisiin kirjastoihin. Myös Internetin kautta voi jättää kaukolainapyynnön osoitteessa http://www.tampere.fi/kirjasto/kppyynto.htm , mikäli Teillä on jonkin PIKI-kirjastokortti (jonkin sellaisen kirjaston, joka kuuluu PIKI-kirjastoverkkoon, kortti). Meidän kirjaston kaukolainamaksu on 2€, ja sen lisäksi peritään asiakkaalta tieteellisten kirjastojen kaukolainamaksu (noin 7€).

PS.
Ruusuromaania on kyselty Etätietopalvelussa aikaisemminkin: tiedot löytyvät Internet-sivulta osoitteesta:
http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/kysymys.aspx?questionID=5892…