Onko jossain kirjastossa lainattavissa kuvataiteilija Ellen Thesleffiä 1869-1954 käsittelevää teosta, jossa toisena tekijänä on Salme Sarajas-Korte sekä muita…

Kysytty

Onko jossain kirjastossa lainattavissa kuvataiteilija Ellen Thesleffiä 1869-1954 käsittelevää teosta, jossa toisena tekijänä on Salme Sarajas-Korte sekä muita Ellen Thesleffiä käsitteleviä teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Uuden taiteen lähteillä : suomalaisia taiteilijoita Pariisissa, Berliinissä ja Italiassa 1891-1895 kerrotaan Ellen Thesleffistä. Kirjan on kirjoittanut Salme Sarajas-Korte. Tätä on mm pääkirjastossa saatavilla. Thesleffin töitä käsitellään myös lukuisissa muissa teoksissa, esim kirjassa Taiteilijattaria - målarinnor. Marjatta Levanto on toimittanut näyttelyjulkaisun nimeltä Ellen Thesleff. Ateneumin julkaisut - sarjan osa 7 kertoo hänen töistään.