Onko jossain Hgin kaupunginkirjastossa vielä mahdollista käyttää tietokoneen korppuasemaa tietojen hakemiseksi vanhoilta levykkeiltä?

Kysytty

Onko jossain Hgin kaupunginkirjastossa vielä mahdollista käyttää tietokoneen korppuasemaa tietojen hakemiseksi vanhoilta levykkeiltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin osassa Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteitä on mahdollista käyttää korppuasemia, mutta niiden kunto saattaa vaihdella. Vaikka koneessa olisi asema, se ei välttämättä toimi. Uudemmissa koneissa ei enää korppuasemaa olekaan.

Toimivia korppuasemia ei liene listattu mihinkään, joten kannattaa melkein kysyä asiaa suoraan kirjastosta, jonne haluaisit mennä. Osaan sanoa varmuudella, että toimivia korppuasemia on ainakin Pasilan kirjastossa ja Kirjasto 10:n Kaupunkiverstaalla. Molemmissa paikoissa on tietokoneen USB-porttiin kytkettävä siirrettävä asema ja luultavasti jonkin verran myös koneessa valmiina olevia korppuasemia.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Valitettavasti nykyään (1.7.2022) Pasilan kirjaston korppuasema ei enää ole toimintakunnossa ja Kirjasto 10:a ei enää ole olemassa.